Ministarstvo demantira navode Jutarnjeg lista o prodaji Ine Rusima

Ministarstvo gospodarstva, rada i poduzetništva odbacilo je tvrdnje jednih dnevnih novina da je hrvatska Vlada u proljeće prošle godine prenijela ruskom Surgutneftegazu prijedlog da uđe u suvlasništvo Ine sa 50 posto, ističući kako su te tvrdnje potpuno neistinite i kako hrvatska Vlada nije nikada nudila Inu Rusima.

Istina je kako vlasništvo nad Inom nije nikada bilo tema hrvatsko-ruskih razgovora - ističu iz Ministarstva gospodarstva. Iz Ministarstva su, napominjući da se radi o ozbiljnim optužbama na rad hrvatske Vlade, reagirali na tekst koji je u današnjem broju i na svom internetskom portalu objavio "Jutarnji lista" pod naslovom "Vlada nudila Rusima 50% Ine… a MOL Hrvatima milijardu za većinsko vlasništvo". Potpuna neistina je tvrdnja iznesena u Jutarnjem listu koji citira neimenovane 'međunarodne naftne krugove' kako je 'u proljeće prošle godine hrvatska Vlada prenijela ruskom Surgutneftegazu prijedlog da uđe u suvlasništvo Ine sa 50 posto - navodi se u priopćenju.

Iz Ministarstva ističu kako je "jednako tako potpuna neistina iznesena informacija 'Hrvati bi u tom aranžmanu (o.a. oko Ine) dobili magistralni dio plinovoda Južni tok, što znači da bi zarađivali na transportu, dok će sada dobiti samo priključak kao potrošači'". Točno je, kažu u Ministarstvu, kako je potpisan Sporazum o suradnji u izgradnji i eksploataciji plinovoda na teritoriju Republike Hrvatske koji će omogućivati uključivanje Hrvatske u plinovod Južni tok, ali bez ikakve "trgovine" vezano za vlasništvo u udjele u Ini. Trasa plinovoda Južni tok je uglavnom definirana, a priključivanje plinovodnog sustava Južni tok i povezivanje s hrvatskim plinovodnim sustavom je predmet studije koja se izrađuje u suradnji tvrtke Plinacro i Gazprom, navodi se u priopćenju.

Iz Ministarstva također podsjećaju kako je izrada te studije i predmet potpisanog Sporazuma o čemu su također detaljno obavještavani svi mediji od strane tvrtke Plinacro koja je i nositelj izrade studije. Postavlja se pitanje zašto upravo sada 'međunarodni naftni krugovi' informiraju hrvatsku javnost i kako je moguće da su ti isti 'međunarodni naftni krugovi' toliko neinformirani o Sporazumu o suradnji u izgradnji i eksploataciji plinovoda na teritoriju RH koji je dostupan svima putem interneta budući da je objavljen i u Narodnim novinama odnosno službenom glasilu RH nakon prihvaćanja od strane Hrvatskog sabora - zaključuje se u priopćenju Ministarstva. (Hina/mš)

 

 

 


Foto: www.Ina.hr

Podjeli:
Tagovi:

Newsletter

Hosted by Mydataknox